26.11.2008

Jag är inte särskilt aktiv att uppdatera

Det är några veckor sedan sist veckorna bara rinner iväg vet inte vart. För snart två veckor sedan var jag i Seinäjoki på "direktsdagar" anordnade av Hjärtebarn och vuxna rf. Det var kul. Vi hade möjlighet att se två live konserter Mamba och Eppu Normaali i alla fall den sist nämda är stort här i Finland och jag gillade särskillt de lite äldre låtarna. I fredags var jag på en intervju som kommer ut i en tidning kring specialpedagogik jag vet inte vad kvinnan egentligen tyckte om allt det jag sa men hon fick ju en tankeställare i alla fall hoppas jag. Själv är jag ju väldigt kritisk till att handikappade går i egna skolor här i Finland även om det skett en viss utveckling i placeringen av handikappade elever men vi ligger ju långt efter om vi jämför till exempel med andra nordiska länder.
Nu har vi fått snö så det ser lite ljusare ut.

Ei kommentteja: