11.11.2008

Kursträff

I lördags var jag på kursträff för dem som hade börjat plugga svenska 1994. Vi var först vid universitetet och gick runt och många tyckte det såg sig likt ut. Efter rundvandringen behöver man ju förstås mat vi gick och åt på viking restauranten Harald. Jag hade aldrig varit där förr men tror att jag kommer att besöka Harald igen för maten var jätte god och priserna på rätterna var helt förmånliga jag kan i alla fall inte klaga. Vi hade hyrt ett hus med bastu en bit utanför Jyväskylä, Majakoski. Det var ett lyckat val. Tack R som kom på stället. Vi hade det jätte kul vi åt och bastade och pratade även om det var många år emellan tyckte jag att vi hade mycket att prata om. Vilka minnen och vad mycket vi upplevde tillsammans under åren. Det som var också intressant att upptäcka var att inte alla var lärare utan sysslade med olika saker kring svenska språket eller språk för övrigt. Om fem år igen! Själv är jag nöjd med mig själv, för jag grävde fram nästan alla kontakt uppgifter och fick fram en kursträff med hjälp av R.
I dag har jag varit på fysioterapi och fick också influensa vaccinet får se om det är till någon hjälp i vinter. På eftermiddagen var jag också på besök hos familjen M.
Återkommer igen!

Ei kommentteja: