13.6.2009

Full fart

Ett par rader igen. Andra veckan på sommarlovet men något riktigt sommarlov har jag inte haft den här veckan alls. I tisdags var jag och började på min tionde sommar på anpassningskurser för barn med medfödda hjärtfel. Tiden rinner. En hel del familjer var bekanta sedan tidigare år men alltid finns det familjer som är med för första gången det får man aldrig glömma när man föreläser. Föreläsningen gick bra i alla fall om man kan lita på responsen som jag fick. Om jag jämför med förra året var det betydligt lättare att vara i föreläsningssalan när jag såg ordentligt. Förra året var det som hela salen vajade och jag fattade inte riktigt varför. I 0nsdags var jag i Tammerfors och föreläste för blivande speciallärare. Min vän J åkte med bil ner till Tammerfors och var med på föreläsningen han var dock lite chockad för jag har en sådan negativ inställning på specialskolor för handikappade elever. Han fick nog något att tänka på.
Nästa vecka firar vi midsommar igen och som i så många år så blir åter igen Ylläs.

Ei kommentteja: