22.6.2009

Ylläs och midnattsolen

Åter igen en midsommaren uppe i Lappland rättare sagt Ylläs. Det börjar bli en tradition. Vi åkte upp på torsdagen och kom hem igår. E och T blev kvar ett tag till för de skulle ut och vandra en bit i fjällen. Hoppas på att nästa år förverkliga min dröm som är att vandra en bit och kanske sova en natt i fjällen. Men de måste planeras i förväg så vi kan välja en runda som jag klarar av. Midsommar festen hade flyttats upp till Ylläs fjället och hotellet där och jag tyckte nog att stämmningen var sämre än då när festen ägde rum i byn. Men vi fick i alla fall se en midsommar brasa. Stugan var sig lik även om man gjort en liten renoveringen som inte riktigt var klar än men jag tror att det kommer och bli riktigt fint när det blir klart renoverat. Det är konstigt vad det kan vara kul med utflykter vi var bara några kilometer utanför stugan med min syster och fikade i naturen och mer behövdes det inte, vi letade efter svampar men vi hittade inte några.

Ei kommentteja: