18.1.2009

Det är kallt och det knarrar under skorna

Det blev vinter till sist med köldgrader, det ser faktiskt fint och rent ut. Men måste väl medge att jag inte riktigt tycker om när det är så här kallt. Men det ger väl sig någon gång. Jag har börjat arbeta ingen har ändå inte underskrivit något avtal än men fick i alla fall lektionslistorna så det är väl klappat och klart. Jag ska försöka få till ett möte nästa vecka för våran arbetsledare har väl fullt upp kan jag tro. I fredags besökte jag kardiologen efter två års uppehåll och allt var som det skulle vara, utom hemoglobin värdet som var lågt men det var ju inte någon nyhet. Jag har alltid haft ett väldigt lågt hemoglobin värde men jag fattar inte varför gubben tyckte det var så märkvärdligt, han var som en tjatgubbe i den delen. Annars var läkaren helt super det var nog den bästa läkaren jag har träffat på central sjukhus nivån. Situationen var oförändrad alltså han var nöjd.
I den finska specialpedagogiska tidningen finns nu intervjun redaktören gjorde i december om mitt arbete. Den var helt okej förutom att bilden på mig var usel jag blundade..

Ei kommentteja: