20.1.2009

På besök

Mina rubriker är inte så coola, om man jämför vänninna M:s blogg men kanske utbildningen också ger en grundläggande kunskap att hitta på coola rubriker. Jag "ju bara en lärare" så allt för mycket kan man ju inte vänta sig. Men det händer ju bara vanliga saker i mitt liv eller är bara så att jag tror det?? Det som är vanligt för mig kan vara väldigt ovanligt för någon annan. I dag när jag hämtade min post och det låg bara räkningar i brevlådan så tänkte varför kan man inte klistra fast ett klistermärke där man vänligt säger nej tack till räkningar. Tror ni att det funkar, ärligt talat är det ingen idé för man får sina räkningar ändå.
Hur föds förtroende för medarbetare och kollegor, det har jag också gått och funderat på vad är det som behövs? Jag har jobbat nu i fem år och alltid haft någon som jag inte har fullt förtroende på. Kan det vara något som är fel med mig eller är det bara slumpen vet någon. Det tar mycket energi och tänka på hur man ska yttra sig att någon inte ska uppfatta fel igen. Men framåt ska man väl igen och göra sitt bästa.
Jag var på besök hos vännen T 0ch var förvånad över hur snabbt barn växer, men jag har ändå "inte blivit äldre." Visst är de små roliga men ändå är jag ganska nöjd att jag inga egna har även om jag tycker väldigt mycket om barn. Det är kul och låna dem lite grann.
Idag när jag ringde efter färdtjänst och tänkte inte så mycket på att man ska egentligen ringa en timme tidigare, vilket gör mig mer eller mindre från vettet. Sa tanten som svarade att vi kan skicka taxin den här gången på direkten men nästa gång borde jag ringa en timme tidigare. Jag fattar faktiskt inte hur de funkar.

Ei kommentteja: