14.3.2009

Barnvakt och vårväntan

Den här veckan har bara försvunnit fortare än jag trott. La märke till det, eftersom jag inte hunnit skriva en enda rad under veckan men förklaringen är mycket enkel. Jag har haft en liten flicka hos mig sedan torsdag av och till för att hon inte skulle vara ivägen när familjen flyttade. Som tur är flickan van vid nya personer runt om sig och är en mycket social och snäll liten tös annars skulle vi nog fått gråa hårstrån antar jag. Men nu har jag fattat att det är inte så lätt och ha ett litet barn i huset som kräver uppmärksamhet och något vettigt att göra. Video eller dvd uppfostran är inte något för mig. Trött var jag igår kväll men jag fick en belöning av barnet som jag lever länge på hon påstod att hon tycker om mig.
Det är mars månad och våren får väl komma snart i alla fall är det jätte skönt att vara ute och när solen skiner kan man ju inte vara något annat än glad.

Ei kommentteja: