17.5.2009

Barfota utan strumpor och skor

Dags att skriva några rader. Jag är glad och jag älskar våren och framför allt kommande sommaren och ledigheten. Mer behövs det inte. Igår var det dags igen för melodifestivalen som jag i snart 20 års tid har sett på varje år. Ett grattis till Norge som vann med ett fantastiskt bidrag. Finland var nästan sist av alla men kom till final i alla fall och mycket bättre gick det inte för Sverige heller. Jag var åter igen och föreläste för blivande speciallärare och det gick betydligt bättre än veckan innan, ändå så tycker jag att jag föreläser om något som borde vara en självklarhet men det är tyvärr inte så.
Barn är härliga direkt när det börjar bli lite varmt så skulle de vilja slänga av sig så mycket kläder som det går. Även om vi vuxna brukar säga att det är för kallt att ta av sig så sitter vi på park bänkarna med t-shirts och shorts. Gör som vi säger och inte som vi gör. Men jag vet ju själv att jag är sjuk direkt om jag fryser men det kommer jag inte ihåg då när det är en fin vår dag.

Ei kommentteja: