19.2.2008

En vinterdag med en vänfamilj

Sällan har man kvar sådana vänner som man har gått tillsammans med i två veckor i ett sommar gymnasium, sommaren 1993, men det har jag. Eftersom man delat in Finland i tre olika sportlovs områden så har de sportlov nu och jag nästa vecka så kunde de komma och hälsa på mig och tisdag är alltid min lediga dag så det här var ju perfekt.
Det var mycket spring och hopp i min lägenhet idag jag blev riktigt glad när jag såg på när barnen lekte och skrattade det ger mycket det. På gården skulle barnen förstås prova på gungorna och rutschbanan och kul verkade dem ha. Medan vi vuxna stod och frös på gården men som flickan sa åt oss skulle vi nog blivit varma om vi bara hade sprungit med. Rätt hade nog hon.
Tack familjen R/S för en rolig eftermiddag

Ei kommentteja: