9.3.2008

Let´s dance

Nu började programet Let´s dance igen, som det inte finns något svenskt namn åt. Men jag satt klistrad framför tv:n. Paren dansade jätte bra och musiken svengade ju mer kan man väl inte begära. Dans och musik har varit nära mitt hjärta enda sedan tiden i Nyköping och Jazzgymnasterna. Visst kan man njuta av dans och även dansa med, oberoende av, om man har ett handikapp eller inte. Först nu har man börjat tala högt om hur viktigt det också är för funktionshindrade att röra på sig, det är jag väldigt glad över. Jag har alltid rört på mig och jag har fått uppmuntran att vara med så gott det går. Jag tror att jag aldrig kommer och glömma alla fina uppträdanden med olika dans och gymnasikgrupper som jag har fått uppleva.

Så Let´s dance oberonde på hur bra man är!

Ei kommentteja: