24.6.2008

Lappland och glasögon

Midsommaren är firad. Som vanligt var vi upp vid Ylläs fjället, vädret var ju inget man kunde hurra till men skönt var det ju ändå. Vi åkte i onsdags och kom hem i söndags, det tar ungefär åtta timmar att köra upp som tur så hade vi två som kunde köra så sträckan blev inte för lång. Jag har ju inget körkort. Stugan stod på sin plats och hälsade oss välkommna. På midsommar aftonen åt vi en god middag och åkte in till byn för att se midsommar brasan som brann.
Vi gjorde också en tur till den svenska sidan för att handla på ICA för ostkaka ska jag ha, den klarar jag mig inte utan. Det var så gott.
När vi satt en kväll i stugan och tittade på tv, kom min kära syster på att jag inte ser ordentligt. Jag såg inte att läsa på text-tv:n. Alldeles nytt för mig var det inte, min gudfar sa redan förra sommaren att jag borde nog kolla upp mina ögon. Men jag noterade det inte. I går var jag hos en optiker och oo ja, jag behöver glasögon. Jag får mina fina brillor på fredag och hoppas att huvudvärken som jag har haft snart i ett år lättar. Så här fartblind kan man vara.
I går var jag hos min kollega och hälsade på. Hon fick en flicka i slutet av maj, en liten en. Men väldigt söt.

Ei kommentteja: