4.6.2008

Utflykt

När det är sommarlov ska man väl på utflykt i alla fall jag. Handikapprådet tog ut för en tur till Piispala för att var ute och sporta lite vi hann även med att doppa oss i bassängen. Det är bra att kunna simma, det är något som jag fick träna på länge innan jag lärde mig det men nu kan jag säga att det var de värt. Ett stort tack måste väl gå till de lärare som aldrig gav upp och tyckte att det var en viktig kunskap även för mig. Förutom simmning kunde vi testa på curling och så var ju naturen runt omkring så enorm så tiden löpte fort.
Varför är det svårt att göra något som alla tycker om, våran lilla utflykt fick enorma proportioner av en medlem hon ville det ena och det andra. Till sist ville hon inte åka med alls. Jag lärde mig i alla fall åter igen det att man inte kan behaga alla hur man än skulle försöka. En anna iakttagelse var att vuxna är mycket mer besvärlig än ett barn. Jag skulle nästan vilja säga att aldrig mer. (även om jag aldrig brukar göra det)
Men vi som var med hade det jätte trevligt.

Ei kommentteja: