27.9.2008

Insamling för hjärtbarn och vuxna

I mårgon är det hjärtdagen, då man vill påminna människorna och tänka på hur hjärtat mår och att det finns människor med medfödda hjärtfel. Vi var inne på en supermarket och samlade in pengar till barn, unga och vuxna med medfödda hjärtfel och lyckades hyfsat bra. För min del är hjärtbarn och vuxna den enda välgörenhet som jag är verksamhet i och har lust att göra. Jag har fått hjälp då när det har varit väldigt jobbigt ifrån föreningen så nu är det min tur att betala tillbaka. Jag hade en nära vän E som hjälp och vi hade faktiskt ganska roligt även om det var tungt att stå upp i många timmar som tur ändå inomhus. Det som var trist var att vi var bara två frivilliga insamlare det är konstigt att alltid man ska arrangera olika tillställningar för medlemarna men sällan finns det människor som vill jobba frivilligt man ska alltid först få sedan ge!! Men problemet ligger nog djupt inne hos varje individ det är svårt att ge sig av om man inte får lön.
Nu ska jag börja och njuta av helgen, och bara slappa, ha en skön helg!!

Ei kommentteja: