20.10.2008

Höstlovet kom och gick

Så var det måndag igen, förra veckan hade jag höstlov och var borta hela veckan. Först besökte jag Åbo under en dag och sedan åkte jag vidare till Helsingfors. Träffade J:s nya "flickvän" eller kan man tala om en flickvän när J är redan vuxen.... Det får var och en bestämma själv. Vi hade det riktigt trevligt, det är alltid kul att bekanta sig med nya människor. Tack J och S för en trevlig tillvaro. I lördags besökte jag Borgå hälsade på familjen R/S det var kul att se barnen igen de besökte mig i februari så det var ett tag sedan. Det var konstigt att besöka Borgå så här års för vanligtvis gör jag en tur till Borgå under sommaren men det är ju kul med omväxling. En dag gick jag runt på stan´i Helsingfors och den som känner mig vet att det blev en shopping runda på Marimekko så nu lär man vara ganska fattig.
I kväll ska jag undervisa igen får väl se hur det ser ut på arbetsplatsen och om vi har fått uppvilade elever och lärare.??
Jag får väl börja och vänta på nästa lov!!

Ei kommentteja: