9.10.2008

Turbulens

Det känns som jag skulle befinna mig i en ordentlig turbulens och fart har den också. Skälet till att jag inte riktigt orkat uppdatera bloggen, men nu ska jag skriva ner några funderingar. Arbetet fortsätter som vanligt, eleverna är på villovägar höll på att föreslå att vi lärare skulle ju gott kunna undervisa varandra. Försöker att inte vara uppkäftig utan håller med arbetsledaren även om han inte kanske har rätt alla gånger. Jag tror att det beror på kulturen att han inte kan medge att han också kan ta fel ibland. Han ringde mig i veckan och berättade att jag tagit fel listor till skolan. Han hade tydligen glömt att han sa till mig att ta kopiorna till skolan och jag frågade två gånger, menar du verkligen kopior. Jag tvekade men gjorde som han sa, sedan ringde de upp mig från skolan och sa att kopiorna inte räcker utan de vill ha de ursprungliga listorna. Vad säger arbetsledaren, jo att jag inte lyssnat tillräckligt noga på vad han hade sagt. Jag teg, för jag ville inte få igång tredje världskriget med honom. Som tur hade mina kollegor hört diskussionen så vi kunde sätta saken åt sidan. Men lite fel känns det ju.

Nästa vecka har vi höstlov så jag får en paus det lär jag behöva.

Ei kommentteja: