27.12.2008

Julen är firad

Nu är det över, vad då kan man fråga sig jo julen. Och om jag inte blir sjuk under de följande dagarna kan man betrakta det som världens tredje under:( Både min pappa och mamma och mina båda systrar var sjuka så smittad kan jag ha blivit. Men än ger jag mig inte. Julen firades hos mina föräldrar som vi alltid har gjort dessutom fyllde villan 22 år, är det så länge sedan vi lämnade Sverige. Vart tar tiden egentligen vägen. Jul firandet bestod av julbastu,gröt, julmat skinka och lådor och lite julklappar även om jag inte hade köpt en enda. Julen är viktig på det sättet att det är en av de få gångerna på året som familjen är samlad. På julaftonen satt jag och kollade på storfilmen Fanny och Alexander och min mamma skrattade att skälet till att hon bäddade sängen åt mig i A:s gammla rum var att jag skulle få gå lägga mig när jag vill och så satt jag uppe längst och kollade på filmen.
I dag hälsade mín vänfamilj på R/S vi var ute på stan och tittade på rean jag var tvungen att köpa en ny eltandborste som inte ville fungera längre får väl se om den här är bättre köpte också en tröja och två koppar man får lätt av sig 100e det är inte alls svårt. Sen kom vi hem till mig och fikade.

Ei kommentteja: