22.12.2008

Sagolikt

Jag tittar ut och det ser faktiskt ut som ett julkort mörkt och snö hoppas att det håller i. Ser nästan förtrollat ut. Jag har haft lov nu i en vecka för det tog slut på våra stödlektioner och jag undervisar inte gratis. Under helgen julstädade jag och undrade faktiskt hur många som egentligen bor i den här lägenheten så smutsiga var i alla fall golven. När jag var liten sa jag en gång åt min pappa att hur kan han jobba när han har så mycket papper? Den samma frågan kan man faktiskt ställa åt mig, det var helt ofattbart hur mycket papper jag hade samlat på mig. Det här får jag nog göra en gång om året att gå igenom mina papper. Vi har åter igen bestämmt oss att inte köpa några julklappar i år jag tycker det är jätte skönt att man inte behöver springa omkring ute på stan´jag kommer ihåg den tiden då en hundring räkte åt alla presenter och nu pratar jag inte om euron.
För övrigt så blev det tolv år sedan min hjärtoperation i lördags vart tar tiden iväg egentligen. Jag har kontroll i januari och hoppas att allt är väl.

Ei kommentteja: