11.2.2009

Hur taskig får man vara?

Det är tur att man har en blogg som man kan skriva av sig på eller kan man? Men det ska jag göra nu, jag fattar inte varför jag har valt ett jobb där man behandlar folk som de vore helt korkade i huvudet och den här gången är det inte ens jag som har varit uppkäftig som tur finns det också andra. Tänk att vi har jobbat från januari och först på fredag har vi möte om pengar och allt annat praktiskt. Jag var uppe med timlistorna i tisdags och kanslisten sa att efter mötet kommer listorna gå vidare dvs ingen lön! Vad är det dem tänker egentligen lektionerna är gjorda möte eller inte möte jag ska ha pengar. Samma visa var det också förra året jag förstår inte varför det är så svårt att ordna ett möte som skulle äga rum redan i januari. Man blir så himla ledsen över att bli behandlad så här år efter år. Men något gott i eländet jag fick efter att jobbat i fem år en egen nyckel till arbetsplatsen en liten vinst det också. Jag har alltid gått och ringt på dörrklockan vi jobbar inte i en skolbyggnad utan en byrå mitt på stan´för eleverna har lättare att komma dit eftersom de går i olika skolor.
Lite ledsen och nere efter ett sådant betende av våran arbetsledare är jag ju.

Ei kommentteja: