19.2.2009

Man ser solen

Jag börjar vakna upp ur min dvala som oftast börjar i november när det blir så mörkt så mörkt. Men nu har det hänt något underligt som jag fäste märke till nu i veckan man ser faktiskt en sol som skiner på dagen. Underbart jag blir glad av bara solen. Snönen lär väl ligga kvar på marken ett bra tag till men det räker att det är ljust för att känna sig lite gladare och piggare till mods. Förutom det har jag snart bloggat ett år jag har liksom blivit lite beronde av att skriva av mig kan man det? Nu är jag inte så mån om att det blir samma saker på finska och på svenska. Finnarna förstår svenska men vad ska jag göra med de som inte kan finska.?? Men huvudsaken är att det blir en text på finska och en text på svenska då jag går in och skriver.
Den här veckan har jag förutom att jag jobbat på mitt ordinarie jobb så har jag både föreläst på folkhögskolan och på universitetet. Jag tycker ju mycket om och föreläsa där kan man försöka och förmedla sina åsikter till kommande lärare och assistenter och kanske kan få till en förändring.
Hoppas på en sol också nästa vecka när det är sportlov.

Ei kommentteja: