9.8.2009

Så var sommarens anpassningsträningar avklarade

Anpassningsträning vilket ord man har hittat på för familjekurser med handikappade eller långtidssjuka barn. Men så här kallar vi kurserna för i Finland. Tio sommrar i rad varje år vått eller tort har jag åkt runt i sommar Finland om föreläst om olika saker mest om skolan men också om hur det är och leva med ett funktionshinder. Fått en massa goda vänner och fått en rad inbjudande att komma på besök men det blir sällan av. Varje år har jag gått och sagt att det här är den absolut sista sommaren men det vågade jag inte riktigt säga i år. För ofta har jag fått ta tillbaka orden. Går runt och funderar på om jag ska söka vikariatet till den svenska högstadie klassen, kan jag undervisa på svenska på riktig. Men jag skulle då om jag blir vald ha arbete till mitten av september. Vågar jag??
Solen skiner och det är riktigt varmt man kan knappt tro att sommarlovet är snart över och man ska gå tillbaka till vardagen och börja vänta på nästa lov.

Ei kommentteja: