13.5.2008

Några veckor kvar

"Du ska inte tro det blir sommar i fall inte nån sätter fart", sjunger man i en svensk sommarvisa. Just nu skulle jag vilja ha någon som skulle sätta fart, på allt!! Med en jättespurt. Mina elever jobbar på men en del klagar på att tiden inte räcker till men jag tror att det är en gemensam känsla som både elever och lärare har. Tänk att om tre veckor får jag göra det som jag har lust med åhhhh vad skönt...
Våren är full av födelsedagar som man ska komma ihåg. Det är kul att överraska med ett kort jag har alltid varit bra att minnas datum. (och telefonnummer...)
Efter jobbet igår var jag och fikade med en kollega (student) det var kul och gå igenom lite grann vad som har hänt på jobbet under våren och annars också och bekanta sig med en ny kollega lite bättre. Hoppas på att vårat samarbete fortsätter också i höst.

Jag har det bara bra, en aning trött men jag var inne på apoteket igår och köpte järntabletter så tröttheten lättar nog snart.

Ei kommentteja: