16.5.2008

Nybakade studenter

Jag gick in på tidningen Keskisuomalainens websida och kunde konstatera att en del av våra gymnasium hade publicerat namnen på de nybakade studenterna. Jag blev ju direkt intresserad och kollade upp en del av mina elever som går i stödundervisningen. Det var glädje utan gränser när jag hittade två. GRATTIS G OCH J!!!!! Underbart- jag kände mig glad och nöjd för att kunna bidra till att ungdomarna klarade av studentexamen. Men det kan finnas fler för som sagt alla skolor hade inte publicerat namnlistorna.
Själv har jag tagit studenten 1994 och jag var den första handikappade studenten från vårat eget närgymnasium. Jag kommer ihåg att det var en stor grej för mig, men inte är det största och det bästa jag gjort i mitt liv. Kunskap är viktigt men det finns mycket annat också som är viktigt det ska man alltid komma ihåg och ta vara på.
Önskar att "mina studenter" fortsätter och plugga och hittar kanske något ännu mer, det har jag i alla fall gjort efter gymnasiet.

Trevlig helg med ishockey eller utan ishockey. En kalashälsning också till Sverig.

Ei kommentteja: