28.5.2008

Nu är det slut för idag, tack och adjö för idag

Det är sommarlov för min del, jag hade mina sista lektioner för den här terminen i måndags, men riktigt så enkelt ska det väl inte vara. I mårgon har jag ett utvärderingssamtal efter det börjar mitt SOMMARLOV! Jag vill ha en varm sommar, en riktigt ordentlig värmebölja, det vill jag ha.
Varje sommar sedan sommaren 1999 har jag föreläst på olika handikappläger och också i år. Visst ska man förberda och tänka efter vad man ska föreläsa om, men jag tycker inte det är arbete på samma sätt som det vardagliga. Det är sommar, människorna är glada och kurserna ordnas på vackra platser och dessutom är det kul att resa i sommar Finland. När det inte är så officelt lär jag mig mycket av familjerna.
Vad innebär det att leva med ett funktionshinder? Det har jag sutit och tänkt på i dag. Jag känner mig inte så speciellt funktionshindrad eller handikappad utan låter vardagen lunka på. Jag tycker inte man ska behöva framhäva sitt handikapp ideligen, men ändå komma ihåg en del realiter, men kan jag det? Jo för det mesta, men jag märker ju att jag vill mer än jag kanske orkar någon gång. Är jag dum, nej det tror jag inte men man eller jag blir så full av iver så jag glömmer bort hur mycket jag egentligen orkar, som i måndags.


- Blev det vettigt-

Ei kommentteja: