9.5.2008

Vårtrött

Kan man vara trött när solen börjar skina och naturen börjar vakna upp?? Jo, det kan man eller i alla fall är jag vårtrött- trött på jobb, allergin och det eviga jäktandet. Varför ska man ha kontroll på så många trådar för??
Jobb är som tur bara jobb och när man går därifrån behöver man inte tänka på det, men ändå så gör jag det. Tänker på eleverna hur i all världens namn ska man få till ett betyg åt dem. Oavsett hur mycket jag än jobbar så kommer en del av mina elever inte få godkända betyg, jag tycker det är skönt att jag inte behöver avgöra det för jag jobbar ju som resurs.
Vårtrött är jag eftersom jag har behövt sova extra på dagarna då jag är ledig men det kan ju ha med allergin att göra också eller dåligt hemoklobin värde som jag "är känd för".
Men idag har jag ändå orkat städa och även tvätta fönstrerna jag tycker jag har varit rätt duktig. Jag tänker i alla fall njuta av den kommande helgen.

Ei kommentteja: