21.8.2008

Jobb

Det löste sig med jobb. Jag ska fortsätta som lärare i stödundervisningsgruppen för invandrar-elever, hurra för det. Jag får även jobba kvar på samma ställe men kollegan ändras. Men det är helt okej jag har avtal till december och sedan får vi se hur det blir igen. Den dagen den sorgen, är ett av mina favorit uttryck. Jag har väl lärt mig vid det här laget att man inte ska planera för långt framåt i tiden man vet ju aldrig.
Men jag fick faktiskt ett nytt uppdrag idag som jag måste ordna upp- även om jag har jobbat som lärare i snart fem år har ingen chef bett mig att skaffa fram ett belastningsregister. (strafregister) som man egentligen ska visa upp när man jobbar med barn. Jag har gått runt och väntat på att någon ska fråga efter belastningsregistret och nu ska jag har det med,när jag ska underskriva mitt anställningsavtal nästa vecka.

Det ordnar sig alltid man ska tro på sin sloga vill, ska och kan.

Ei kommentteja: