24.8.2008

Vardagen börjar

Ja, vardagen börjar i morgon. Jag ska jobba, det ska bli kul. Trista är väl att jag får en ny kollega, det blir lite ovanligt att jobba med en helt ny lärare. Så nu får jag bara vänja mig. Om jag ska varra riktigt ärlig kan inte förstå sådana människor som byter jobb direkt när det inte går som planerat med kollegan, det är inte helt rätt det heller. Visst kan det finnas situationer där att byta jobb är enda lösningen men jag tror att det är ytterst sällan. Jag hade en klok lärare för många, många år sedan som sa "du behöver inte tycka om alla men du ska kunna samanarbeta och komma överens med alla". Det är ett råd som jag försöker följa.
Annars har det varit en helt vanlig söndag, tog en lång promenad det var faktiskt jätte skönt att vara ute. Sedan såg jag på Dirty Dancing och slappade.

Ei kommentteja: