28.8.2008

Vatten, vatten och mera vatten

Augusti månad är snart slut och det enda som jag kommer ihåg av den här månaden är att det har regnat och varit till och med ganska kallt. Det blev ingen sommar, med en riktig värmebölja i år nu måste man nog ändå tro det för vi går mot hösten och dess färger. Jag skulle nog vilja ha en torr höst med höstens enorma färg-glans det skulle kännas trevligt.
Jag håller på att samla in folk till en kursträff i Jyväskylä för alla de som började läsa svenska 1994 och jag känner mig till och med lite gammal. Men jag är super nyfiken på att träffa alla igen hoppas att vi får en kanon helg med sången "Allways".... Många av mina minnen från studietiden och också innan är förknippade med musik en del låtar hänger ihop med en del händelser och när jag hör låten kommer jag ihåg. Som Forever Young med en tidig barndom eller Hands Up med Jazzgymnasterna.
I dag satt jag på ett möte med Handikapprådet och funderade över om det är som jag vill arbeta med i ytterligar fyra år. Orkar jag verkligen "ge järnet". Det är jag inte är riktigt säker på än; räcker krafterna till och behöver de räcka? Vad är viktigt?? Men jag måste fatta ett beslut om hur jag ska göra så fort som möjligt.

Ei kommentteja: