13.4.2008

En uppsats på universitetsnivån

Det är länge sedan jag skrivit en uppsats eller en avhandling på universitetsnivån. Jag tog ju ut min filosofie magister examen 2003 så det blir snart fem år sedan, oj vad tiden rinner. Men idag hade jag fått äran att kommentera en uppsats som var skriven av en vän till mig. Det var inte lätt må ni tro det är många saker man ska tänka på; samtidigt ska man vara kritisk, positiv, uppmuntrande och ändå kunna ge skribenten nya synvinklar. Men jag klarade nog av det hoppas jag. Tänk att man har ett sådant förtroende bland sina vänner att man får läsa deras uppsatser förutom att de kanske lär sig något så får jag varje gång något nytt att tänka på och kan man väl inte begära.
Annars är vädret kallt och isigt det har kommit lite regn blandat snö så det ser inte vårlikt ut alls det blir nog som det nästan alltid blir att det kommer snö till valborg. Jag minns alltid valborgen 1995 då jag just hade börjat studera svenska då fick vi en riktig vinter på valborgmässoaftonen. Det var inte kul.

Ei kommentteja: