8.4.2008

Varför är det så svårt?

Vad nöjd jag var den sista mars när lönen hade kommit som den skulle. Men i måndags frågade en av mina kollegor om jag hade fått lön? Jag nickade och log att jag hade fått lön. Men nu ler jag inte, de har betalat för januari men inte för februari!! Varför ska det vara så jäkla svårt för staden att få det rätt. Jag har varit timlärare nu lite över ett år och det har varit strul med lönen mer än en gång. Jag mejlade för en stund till personen som har ansvar för löneutbetalningarna, får väl se vad hon svarar!! Det är inte lätt att vara en frilans hälsningar till en barndomsvän. Jag blir så himla arg varje gång när det inte är som det ska och det är ju tidskrävande och försöka få veta vad som har hänt och när man möjligen kommer att få sina pengar.
Idag har det inte hänt så mycket annat än att jag har varit på fysioterapi. Gick dit men kom tillbaka med buss för regnade..
Vad har jag lärt mig idag, jo du ska alltid kolla igenom nogrannt ditt lönekvitto!!

Ei kommentteja: