29.4.2008

Miksi he soittavat minulle?

Äsken soi puhelin ja soittaja oli yksi läksykerhon tukiohjaajista hän kysyi minulta miksi hän ei ole saanut palkkaa? Mitä tähän voi vastata hän on eri koulun alaisuudessa kuin minä joten neuvoin häntä ottamaan omaan kouluun yhteyttä sinne mihin hän on tehnyt työsopimuksen. Laajemmilti aloin asiaa miettimään ja jopa hieman suutuin miksi ihmeessä he soittavat minulle ja miksi minun pitää kaikki tietää oman palkka-asian selvitin silloin aikaisemmin. No täytyy sen verran tunnustaa, että olen jo vuodesta 2003 tehnyt töitä myös läksykerhossa, tosin vasta runsaan vuoden olen ollut tuntiopettajana joten olen kyllä aika paljon palkanmaksusta ja muuhun työhön liittyvästä jo tietoinen. Ehkä nämä melkein valmiit (siis pätevyys puuttuu) opettajat tarvitsevat hieman neuvoa, toisaalta tunsin itseni vähän noloksi mutta ehkä turhaan.

-Vappua odotellessa-

Ei kommentteja: