29.4.2008

Varför ringer de mig?

Det är dagens fråga? Jag har arbetat med invandrarelever nu i fem år var av ungefär två år som timlärare. Som jag har sagt och också förut gnällt om så är alla mina kollegor okompetenta. Nyss ringde telefonen och en av studerandena ("lärarkompis) ringde och frågade varför hon inte hade fått någon lön. Okej jag förstår varför de ringer mig, men ändå tycker jag att man ska lära sig att ta hand om lönesakerna själv jag kan ju inte veta allt. Även om jag tycker att vi har fått väldigt lite information om de praktiska sakerna, så ska man i första hand ta kontakt med de som har ansvar för utbetalningen. Men jag har ju den fördelen att jag har arbetat som frilans sedan 2003 och det är nog därför de anförtror sig åt mig. Lite snopen blev jag nog.
Annars har det varit en ganska vanlig dag, fick ett födelsedagskort av G så nu behöver jag inte vara orolig längre. Jag höll på och klättra upp i väggen förra veckan när jag inte hade hört ett ljud av G på ett halvår så jag ringde upp henne.. Det var skönt att veta att allt är okej med henne.
-Väntan på en lugn Valborg-

Ei kommentteja: