24.7.2008

Bortkastade pengar

Det kan man tacka Jyväskylä landskommun för:) Det är semester månad och jag kan inte nå någon på kommunhuset det är så typiskt. Som delvis frilans så är jag väldigt noga med det att få betalt då när jag har blivit lovad och ringer mycket snabbt upp om det fattas något. Varje gång blir jag lika fustrerad och arg när något inte är som avtalat:( fy skäms!!
I dag har jag varit hemma, mår ganska så bra men när man äter en sådan stor mängd av antibiotika känns det ju i kroppen så riktigt i form känner jag mig inte. Men foten börjar likna min fot tur!!
Sedan ska jag gå tillbaka i tiden ett antal år. När vi bodde i Sverige så den första riktiga tv serien som jag kollade på varje vecka var "Lilla huset på prärien" och nu sänds serien i repris i Finland. Så klart har jag sutit fastklistrad framför tv:n och njutit. Varför? Jo en av få tv serier utan våld och otäcka saker men kanske också för att jag var intresserad av vad som var så bra med serien. Även om jag är vuxen måste jag väl erkänna att serien är bra med alla härliga berättelser, landskap och karaktärer.

Ei kommentteja: