30.7.2008

Jag letar efter frilans jobb till hösten

Det är inte så lätt att hitta olika konferens och utbildningar som man kanske kan få en "plats att föreläsa på". Jag är ju inte känd och jag har inte så många vetenskapliga publikationer. Det behövs här i alla fall. Här värdesätter man skriven text och forskning, visst är det viktigt men jag tycker också minst lika viktigt är egen erfarenhet. En bra föreläsare ur min synvinkel är den som har egen erfarenhet men kan också binda sina erfarenheter till litteratur eller forskning. Jag tycker det är ibland helt absurbt att någon med hög specialpedagogisk utbilning kommer och uttalar sig om handikappade när han inte vet ett knyst om vardagen han har bara läst till sig. Problemet är väl att vi är så kunskapsinriktade så praktiken ofta kommer i andra hand. Om jag skulle lyssnat på "alla kloka människor" skulle jag nog inte befinna mig i en sådan här bra situation.
Ni får hoppas att jag hittar frilans jobb till hösten, det brukar ordna sig.

Ei kommentteja: