8.7.2008

"Du är en bra lärare"

Skrek ett par pojkar till mig när jag var på väg hem ifrån mamma och pappa på kvällskvisten. Jaha det är jag speciellt då när det är sommarlov. Jag blev så generad att jag inte riktigt vad jag skulle säga men jag fick ut ett tack ialla fall. Även om det är sommarlov måste jag tycka och tänka lite efter att fått en sådan här komplimang. Pojkarna har väl lärt sig något under terminen i alla fall kom de ihåg att jag hade varit deras lärare under en kort period.
Idag var jag hemma hos min vän E. Vi har gått i samma klass i gymnasiet och vår vänskap är lång och djup, vi (E och jag) har varit med om mycket våra liv, har ibland varit berg och dalbana, ingendera av oss kan väl glömma blåbären och vita mattan som vi råkade klottra ner hos E:s föräldrar för många år sedan eller resan som E gjorde till Kuopio för att hälsa på mig på sjukhuset när jag blev hjärtopererad. Vänskap som håller i både vått och torrt. Tack för en trevlig kväll.

Ei kommentteja: