20.7.2008

Young Hearts konferensen

I am back!! Ska försöka sammanfatta en hel fantastisk vecka på Varala Sportinstitut på Young Hearts. Kom i på söndagen och hade gott om tid att bekanta mig med de andra delegaten från Finland jag kände ingen sedan tidigare så de var helt främmande människor men mycket snart fick vi upp en bra andan i gruppen som representerade Finland. Det var många roliga återsenden och många nya hjärtevänner som dök upp till Varala under söndagen. På måndagen började den officiella delen, första föreläsningen hölls av våran verksamhetsledare, hon berättade om våran organisation som är unik på det sättet att hjärtbarnen och hjärtvuxna har en och samma organisation. . På eftermiddagen hörde vi om ECHG (European Congential Hearts Group) vad det hade åstadkommit på två år. Ialla fall internet sidor, vi hörde också om ECHDO (European Congential Heart Disease Organisation) det tyckte jag var lite svårt att förstå men det är bara min åsikt. Måndagen slutade med en motagning som Tammerf0rs stad bjöd på.
Tisdagen bjöd på intressanta diskussioner om hur man ska få med nya hjärtungdomar till verksamheten. På eftermidagen hade vi sightseing runt Tampere själv rusade jag i affärer med min syster och K. Kvällen avslutades med en kryssning på Pyhäjärvi (Pyhäsjön)
Onsdag full fart igen vår "egen läkare" H höll en jättebra föreläsning om sin forskning om hur vuxna med ett opererat medfött hjärtfel klarar sig i Finland. Även om jag har hört föreläsningen många gånger så alltid lär jag mig något nytt av det. På kvällen var det party för SYNJA (lokalavdelningen för hjärtungdomar och vuxna) fyllde tio år!! Grattis. Det bjöds på god mat och dryck.
Torsdagen låg jag i sängen och var sjuk inte av alkohol utan fick en infektion på foten TYPISKT. Jag har inte varit så sjuk på många år. Men som tur fick jag vård men missade utflykten till Birgitan Polku /stigen.
Fredag, sista dagen på morgonen hade vi en näringsterapeut som föreläste jag blev lite förvånad över att hon var jätte bra. Sedan blev det val om nästa konferens land och det är Tyskland. Young Hearts avslutades med ett PARTY, där var och en trivdes!!

-JAG HADE EN VECKA MED MASSOR AV NYA UPPLEVELSER OCH NYA VÄNNER. ETT STORT TACK GÅR TILL ALLA SOM GJORDE DETTA MÖJLIGT.

Ei kommentteja: